بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه های گسترده این شرکت برای توسعه ناوگان، افزایش سهم ایران در تجارت دریایی جهانی و نقش آفرینی در کریدورهای بین المللی خبر داد.
وی با اشاره به پنجاه وهفت ساله شدن این شرکت، افزود: در سال 1399 با اعزام نفتکش ها به ونزوئلا، بخشی از حلقه تحریم ها شکسته شد. امروز نیز با وجود تحریم های اتحادیه اروپا و انگلیس، بارهای تجاری از سراسر جهان به ایران و بالعکس جابه جا می شود.
مدیرعامل کشتیرانی با بیان اینکه 88 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود، ظرفیت ایران با 6 هزار کیلومتر نوار ساحلی را بی نظیر خواند. او اعلام کرد: ناوگان ایران با 143 شناور، توان حمل 5 میلیون تن بار و 209 هزار دستگاه کانتینر را دارد. در سال 1403 نیز جابه جایی 860 هزار TEU بار کانتینری با رشد 4.3 درصدی محقق شد.
مدرس خیابانی به برنامه ریزی برای کاهش میانگین عمر ناوگان از 20 به زیر 10 سال در دهه آینده اشاره کرد و گفت: با وجود اخذ مجوز یک میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی، بانک های عامل هنوز منابع را تأمین نکرده اند.
وی با اشاره به کاهش بدهی شرکت از 1.369 میلیارد دلار در سال 1398 به 542 میلیون دلار در حال حاضر، تأکید کرد: هیچ بدهی معوقی وجود ندارد و درآمد تلفیقی شرکت از 10 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به اشتغال 7 هزار نفر در این مجموعه، از آموزش نیروها در مؤسسه آموزشی وابسته و اجرای پروژه های اجتماعی مانند ساخت مدرسه در بنادر امام خمینی و چابهار خبر داد.
وی چابهار را به عنوان «هاپ اصلی» کشتیرانی ایران در کریدور راهبردی شمال-جنوب معرفی کرد و افزود: این کریدور می تواند جایگاه ایران را در تجارت منطقه ای و جهانی ارتقا دهد.
مدرس خیابانی در پایان خاطرنشان کرد: با همراهی سهام داران و نهادهای حاکمیتی، تلاش می کنیم نقش لجستیکی ایران در تجارت جهانی را پررنگ تر کنیم.
انتهای پیام/
{{name}}
{{content}}